Blank gif

Blank gif

Licznik zadłużenia miasta
Więcej informacji

Zagłosuj na jaworznickie "Questy - Wyprawy Odkrywców"

4 grudnia 2019, 11:30

Zagłosuj na jaworznickie Questy - Wyprawy Odkrywców

Zagłosuj na jaworznickie "Questy - Wyprawy Odkrywców"

Tomasz Nowak, nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Jaworznie, zainicjował pomysł stworzenia gry terenowej (questa) w formie papierowej i aplikacji "Questy - Wyprawy Odkrywców". Projekt będzie realizowany na terenie i w okolicach GEOsfery - Ośrodka Edukacji Ekologiczno- Geologicznej w Jaworznie w okresie od grudnia 2019 r. do maja 2020 r. Po skończonym projekcie w dowolnym momencie można będzie korzystać nieodpłatnie z wypracowanej gry za pomocą telefonu komórkowego lub wydruku komputerowego.

Nieoznakowana trasa pozwoli na wędrówkę pośród pięknej przyrody, skał, łąk, pastwisk rozwiązując zagadki zawarte w wierszowanych i rymowanych wskazówkach. Na końcu drogi odkrywców czekać będzie skarb - pieczęć, której odbicie potwierdzi przebycie trasy oraz wiedza i doświadczenie, które zaprocentują w dalszym życiu. "Odkrywcy" mogą zbierać do paszportu odkrywcy pieczęci w całej Polsce, za które otrzymują odznaki PTTK i programu Questy - Wyprawy Odkrywców.

Realizacja projektu wzmocni kompetencje kluczowe u Uczniów w zakresie kreatywności i przedsiębiorczości. Zyskają Oni wiedzę, umiejętności i doświadczenie, a każda osoba odwiedzająca to miejsce zapamięta je na zawsze. Od dawna bowiem wiadomo, że najskuteczniejsza edukacja i poznawanie odbywa się poprzez osobiste doświadczenie.  Jeśli dodać do tego elementy zabawy i poszukiwań skarbu, to mamy gotową receptę na sukces!

Udział z grze nie wymaga osób postronnych, uczestnicy mogą sami wydrukować trasę lub włączyć aplikację w telefonie i odkrywać cudowne miejsce jakim jest Ośrodek Edukacji Ekologiczno-Geologicznej GEOsfera i jej urokliwe okolice. Quest przeznaczony jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, dla których to ciekawa alternatywą na spędzenie czasu wolnego. Podczas udziału w grze uczestnik nie tylko pozna cudowne miejsca, ale także nawiąże  nowe znajomości, otworzy się na świat. Projekt pokazuje, że telefon i aplikacje nie zawsze muszą kojarzyć się z nudą i przebywaniem w domu przed komputerem, lecz potrafią zachęcić do wycieczek. A przecież każdy z nas powinien nieustannie się uczyć i rozwijać ponieważ „Nauka to podróż, która trwa przez całe życie”, a szkoła może wówczas stać się prawdziwą przygodą.

Quest bezpośrednio zaangażuje twórców i uczestników gry, którzy mogą współtworzyć trasę i aktywnie odkrywać kulturę i przyrodę regionu.

Żeby jednak mógł zostać zrealizowany potrzebne będą Państwa głosy. Zachęcamy do ich oddawania tutaj:
https://projektanciedukacji.pl/galeria-projektow-biezacych?=&postal=Jaworzno,%20%C5%9Al%C4%85skie&page=1&limit=12&edition=current&editionType=current

Głosować można codziennie.